Veelgestelde vragen

Iedere dag beantwoorden wij allerlei vragen over de verstuurde aanmaningen en onze algemene dienstverlening. Deze worden snel, vakkundig en inhoudelijk beantwoord door onze klantenservice. De meest veelgestelde vragen treft u onderstaand. Voor alle overige vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


Top 5 veelgestelde vragen


Betalen

  • Hoe kan ik de aanmaning van het incassobureau het beste betalen?

    Het is van belang is om contact met ons op te nemen, wij kunnen u dan telefonisch of per e-mail verder helpen. Er zijn verschillende manieren om de aanmaning te betalen:

    • Onder het kopje ‘’Gevolgen niet betalen’’ kunt u een betalingsregeling aanvragen of contact met ons opnemen voor verdere vragen;
    • De openstaande vordering kunt u ook direct via de iDeal link betalen onder het kopje ‘’Direct betalen’’ op onze startpagina;
    • Daarnaast kunt u ook de betaling handmatig via internetbankieren overmaken naar het bankrekeningnummer: NL84 RABO 0144 6600 75 ten name van het Centraal Invorderings Bureau onder vermelding van uw dossiernummer;

Klachten

  • Ik heb een klacht over het CIB?

    Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met de dienstverlening en/of handelswijze van het Centraal Invorderings Bureau. Indien dat het geval is, horen wij dat graag van u. Elke feedback is belangrijk voor ons. Als u een klacht heeft, dient u dat schriftelijk aan ons kenbaar te maken. Telefonisch kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen.

    De afhandeling van uw klacht gaat op basis van de Gedragscode van de Nederlandse Vereniging van Incasso Ondernemingen (lees: NVI). Binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging en binnen vijftien werkdagen ontvangt u een inhoudelijke en onderbouwde reactie op uw klacht van ons.

    Als u niet tevreden bent met de door ons verstuurde reactie op uw klacht, kunt u er voor kiezen om een melding te maken bij het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (lees: KIGID). Voordat u een melding wenst te maken, dient u eerst in overleg te gaan met het KIGID of dit mogelijk is.

    Het klachtenformulier is alleen bedoeld voor het indienen van een klacht over de handelswijze van het Centraal Invorderings Bureau. Indien u een klacht heeft over een ontvangen aanmaning of de inhoud van de factuur, dan dient u gebruik te maken van het bezwaarformulier om een bezwaar in te dienen hierover.


Privacy / Nepmail

  • Waar kan ik mijn gegevens inzien?

    Uw gegevens kunt u inzien door middel van het inloggen op uw persoonlijke pagina. Dit kan met de inloggegevens die aan u verstuurd zijn per post. Op uw persoonlijke pagina vindt u de bij ons bekende persoonsgegevens en meer informatie over uw openstaande vordering.

  • Hoe komt het CIB aan mijn adres?

    Het Centraal Invorderings Bureau heeft, op het moment dat de vordering ter incasso is overgedragen, de bijbehorende adres- en persoonsgegevens van de opdrachtgever verkregen om contact te kunnen opnemen over de openstaande vordering. Tevens kunnen wij een onderzoek instellen om via gegevensverrijking de juiste data en informatie te achterhalen.