Iedere dag beantwoorden wij allerlei vragen over de verstuurde aanmaningen en onze algemene dienstverlening. Deze worden snel, vakkundig en inhoudelijk beantwoord door onze klantenservice. De meest veelgestelde vragen treft u onderstaand. Voor alle overige vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
De reden dat u een aanmaning heeft ontvangen, is omdat u waarschijnlijk een onbetaalde rekening heeft bij een bedrijf en dat bedrijf heeft een incassobureau ingeschakeld om de openstaande rekening bij u te incasseren. Het is belangrijk dat u zo spoedig mogelijk contact met ons opneemt om de verdere mogelijkheden te bespreken.
Indien u de vordering, vanwege welke reden dan ook, niet betaalt, bestaat de mogelijkheid dat er een gerechtelijke procedure tegen u wordt gestart. Middels een dagvaarding van een deurwaarder wordt u dan op de hoogte gesteld van de openstaande vordering, waarvan de oorspronkelijke hoofdsom inmiddels verhoogd is met de wettelijke incassokosten.
Het kan gebeuren dat u het achterstallige bedrag niet in één keer kan betalen. Als dat het geval is, dient u direct contact met ons op te nemen om de situatie te bespreken en vervolgens een passende betalingsregeling te treffen met een van onze incassomedewerkers. Het is uiteraard van belang dat u zich houdt aan de getroffen betalingsregeling en de gestelde termijnen daarvan.
Het bedrijf heeft u, voordat de vordering is overgedragen naar het incassobureau, wellicht diverse malen op verschillende manieren op de hoogte gesteld van de openstaande rekening. Aangezien u daar geen gehoor aan heeft gegeven, is de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau en is de oorspronkelijke hoofdsom/het factuurbedrag vermeerdert met de wettelijke incassokosten op grond van de Wet Incasso Kosten (WIK).
Het kan zijn dat de brief geadresseerd is aan de vorige bewoners die op uw adres gewoond hebben of dat er een ander/onjuist adres is doorgegeven door de betreffende debiteur. Indien u brieven van een incassobureau ontvangt die niet aan u gericht zijn, vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen dan het adres wijzigen en aansluitend op zoek gaan naar de juiste adresgegevens van de betreffende debiteur.
Bij Centraal Invorderings Bureau heeft u verschillende mogelijkheden om uw openstaande rekening te betalen:
Heeft u vragen of heeft u hulp nodig? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met de dienstverlening en/of handelswijze van het Centraal Invorderings Bureau. Indien dat het geval is, horen wij dat graag van u. Elke feedback is belangrijk voor ons. Als u een klacht heeft, dient u dat schriftelijk aan ons kenbaar te maken. Telefonisch kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen.
De afhandeling van uw klacht gaat op basis van de Gedragscode van de Nederlandse Vereniging van Incasso Ondernemingen (lees: NVI). Binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging en binnen vijftien werkdagen ontvangt u een inhoudelijke en onderbouwde reactie op uw klacht van ons.
Als u niet tevreden bent met de door ons verstuurde reactie op uw klacht, kunt u er voor kiezen om een melding te maken bij het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (lees: KIGID). Voordat u een melding wenst te maken, dient u eerst in overleg te gaan met het KIGID of dit mogelijk is.
Het klachtenformulier is alleen bedoeld voor het indienen van een klacht over de handelswijze van het Centraal Invorderings Bureau. Indien u een klacht heeft over een ontvangen aanmaning of de inhoud van de factuur, dan dient u gebruik te maken van het bezwaarformulier om een bezwaar in te dienen hierover.
Uw gegevens kunt u inzien door middel van het inloggen op uw persoonlijke pagina. Dit kan met de inloggegevens die aan u verstuurd zijn per post. Op uw persoonlijke pagina vindt u de bij ons bekende persoonsgegevens en meer informatie over uw openstaande vordering.
Het Centraal Invorderings Bureau heeft, op het moment dat de vordering ter incasso is overgedragen, de bijbehorende adres- en persoonsgegevens van de opdrachtgever verkregen om contact te kunnen opnemen over de openstaande vordering. Tevens kunnen wij een onderzoek instellen om via gegevensverrijking de juiste data en informatie te achterhalen.
Voor overige vragen helpen onze klantenservice medewerkers u graag verder.